lördag 20 mars 2010

Trött....

Idag är det inte jag som är trött....
Isac stackaren e helt slut...
Nu ligger han o sover... o det hör inte till vanligheterna.
Det gör han bara om han är sjuk...
Vilket jag verkligen hoppas att han inte håller på o bli.....

Men han vaknade grymt tidigt i morse.
Strax efter 5 o vägrade gå o lägga sig igen.
Jag tror att han kan ha varit vaken i natt oxå....
men ärligt så vet jag inte... jag kan ha drömt oxå...

För jag har ett svagt minne av att jag hörde någon ropa " pappppa" men jag var inte riktigt vaken o eftersom jag bara hörde ett rop o inget mer o inget annat ljud så somnade jag om....
Rent krast så skulle jag ju ha puttat på sambon eftersom det var hans namn som ropades, så han fick masa sig upp o kolla... Men om det nu var jag som drömt så hade det ju blivit ett hiskligt liv :( o efter som inte sambon vaknade av något rop, så tänkte jag att det är nog bara jag som drömmer........

Men me tanke på att Isac sover nu..... så är det inte helt omöjligt att det var han som ropade i natt....
Usch... får riktig ångest för att jag inte masade mig upp o kollade om det var han som ropade el om det var en dröm..... :(
Men men... nu sover han iaf.... så får vi se hur han är då han vaknar....
Jag hoppas som sagt att det inte är någon sjukdom som e på G igen......

Sara hon sover ute i blåsten... Tur att vi har lä jämt utanför dörren :)

**********************
Igår fick jag äntligen tummen ur o körde vårens första joggingpass....
Laban fick följa med. Han vet vad som är på G då jag släpar fram träningskläderna...
Men han var inte riktigt så springglad som han brukar... jag tog det väldigt lugnt eftersom jag inte joggat på superlänge (jag har ju rätt lätt för att springa på för fort i 5 minuter o sen e ja helt slut o då e det liksom ogjort *S*)
O det var nog bra för både mig o Laban att jag tog det lugnt..
Får ju tänka på att Laban inte är någon unghund längre... Han är ju faktiskt 8 år....
I och försig ingen ålder på en terrier, men han har ju inte motionerat på allvar på mkt länge *ler* så det gäller ju o smyga igång honom oxå....
Planen är att vi ska försöka köra joggingturer 3-4 ggr i veckan, beroende på hur det stämmer in me sambons schema o så.....

Det gick så förvånasvärt lätt igår att jag blev riktigt paff...
Fast jag vet ju att mkt hänger på det mentala.... O jag var verkligen positivt laddad inför detta. Så det var ju mkt därför... plus att jag tog det mkt lugnt.....
Som sagt det är helt ogjort o brassa på för fullt då det är första turen... för då tröttnar man ur o orkar inte o då kommer de negativa tankarna o då orkar man ännu mindre *S*
Den mentala biten har så stor betydelse då man tränar att det är helt grymt...
Det är ju inte konstigt att de "stora" idrottsstärnorna använder sig av mentalträning *flinar*

Grym känsla i hela kroppen då jag kom in efter joggingturen... *lycka*
Visserligen var Sara inte förtjust över denna aktivitet. Sova ville hon inte.....
Så hon fick sitta hos pappa o titta på "så ska det låta" tills jag hade joggat klart o duschat...
Sen somnade hon gött efter en flaska välling ......... *ler*
O sov rätt skapligt hela natten..... ingen nattmat *skönt*
Men vaknade vid 5 o ville ha mat (var nog därför Isac vaknade... *sucka*)

Nu ska jag fundera vad jag ska fixa för lunch.....
tror nog båda barnen ska få sova tills de vaknar av sig själva....
Så får kvällen bli vad den blir..... det är ju ändå lördag *mys*
Sambon är o tapetserar hos mormor.... Hallen är färdig tapetserad o idag är det fondväggen i köket som ska på plats......

Ha en nice lördag alla...

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar