tisdag 2 mars 2010

Liten bebis...

Idag har jag o familjen varit o besökt kära vänner, som fått tillökning i sin familj.
En liten söt tjej...
Tänkt att både Isac o Sara varit så små *ler*
Man glömmer fort.

Isac var mkt intresserad av den lilla...
Hon sov mest under hela vårat besök, men då det nästan var dax o åka hemmåt vaknade hon till o Isac fick hålla henne.
Han e duktig Isac, så försiktig o go... Men det var/är han även mot Sara *ler*
Isac är ju en funderare, så han funderar mkt o frågar mkt.
Det där med bebisar i magen o att de sen kommer ut.... Det är knepigt att förstå.....
Hur går det egentligen till??
O det är ju inte så konstigt. Det är knepigt för en annan oxå..
Än har han inte ställt frågan hur bebisen kommer in i magen *flinar*

Sara var väl inte så väldigt road över att jag höll i den lilla bebisen *S* men hon ställde inte till någon "scen" iaf ;)

Isac däremot ställde till en rejäl "scen" då det var dax för tandborstning o läggning....
Jag hade införskaffat en NY bok som han blev väldigt glad över. (Hittade den på ICA:s bokrea)
Men så blev det tjaffs om var han skulle borsta tänderna o han skulle inte gå o kissa.
Pappa förklarade att det blir ingen läsning om han fortsätter.....
(hot är bra metod ibland, men då måste man genomföra det oxå....)
Men Isac fortsatte "tjaffsa" så det blev STORA krokodiltårar då han fattade att det inte blev någon läsning i den nya boken....
Ikväll somnade han snyftandes.... *mammas älskling*
Nya tag i morron kväll... Få se om han lärt sig något *ler*

I morron ska jag nog ta barnen på en promenix t mormor.
Isac är inte så glad i att gå dit *tyvärr*
Han är rädd att han ska bli lämnad själv där med Sara *stackarn*
Isac blir väldigt orolig o ledsen då Sara är ledsen/arg.
Och det blir ju Sara då inte jag eller Putte är i närheten *sucka*
Men i morron tänkte jag att jag skulle ta barnen på en promenad o gå förbi ICA på vägen o köpa nått gott att fika på.... (liten muta *ler*)
Sen ska ja ju ABSOLUT inte lämna dem själva där utan vara med hela tiden.
Det gäller att börja om från noll.....
Det ska ju vara roligt att gå t Mormor o inte kännas läskigt över att vara där. Jag vill inte att Isac heller ska förknippa mormor med "där blir man lämnad med skrikSara".
Det går ju bara om han är själv där.
Men jag vill ju för allt ivärlden få bort Isacs olust till att vilja gå o hälsa på mormor.

Nehe... vad tiden flög iväg igen...
Dax o borra ner huvudet i kudden...

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar