måndag 1 mars 2010

Leksaker....

..... det finns det i överflöd här hemma känns det som.
O vi kämpar tappert med att Isac ska plocka undan efter sig.
Ett tag var han superduktig på detta.
Men nu går det liiiite trögt på den fronten.
O det blir ju inte bättre av att han gärna sprider runt Saras saker oxå...

Då han "river" ut för mkt prylar på sitt golv o slutar leka, så går han gärna in i Saras rum o leker där i stället. Eller ut i matrummet *sucka*
Jag kan väl erkänna att han har alldeles för mkt saker, egentligen!
Innan jul gjorde jag ett tappert försöka att "rensa" lite. Min tanke var att plocka undan en hel del o lägga i en låda o ställa bort ett tag. Samt rensa bort allt som var trasigt.
Det trasiga fick jag ta bort. Men sen blev det inte så mkt mer... *S*

Till Sara har vi inte behövt köpa några leksaker.
Hon har ärvt Isacs gamla babysaker, som knapt var använda.
För Isac lekte inte så vidare mkt med alla dessa "pedagogiska" leksaker. Han var mer intresserad av leksaker för lite större barn o BILAR/TRAKTORER + HJUL av alla det slag.... Hjulen på gåstolen, hjul på bilar, gåvagnen, rullstol, barnvagn, matstol osv osv...
Men Sara älskar o sitta o plocka med alla "gamla" babyleksaker....

Inom kort stundar Saras 1års dag.... (helt otroligt vad tiden går...)
o jag hoppas för allt i världen att hon INTE får några leksaker.
Men de flesta brukar ju fråga mig el sambon vad som är lämpligast att köpa.
För det är ju inte så att hon kan tala om vad hon önskar sig *asg*
O jag är såååå trött på saker som bara köps för köpandes skull....
det är ju så tråkigt då de bara blir liggandes i en leklåda o inte lekta med.... eller håller ni inte med mig??? De är roliga jämt vid öppnandet av paketet, men sedan glöms de bort...... o inte "törs" man ta bort dem för att det kanske sårar de som köpt.......
(Eller där kanske jag e lite nojig bara *ler* inte går väl folk o kollar om leksaker de köpt finns på barnens rum???*S*)
....Precis som vissa julklappar............ (nu köper vi som tur är inte julklappar till oss vuxna i släkten, men jag tror ni hajar vad ja menar, eller???? ja kan förklara i ett senare inlägg *flinar*),

jo, jag ska självklart erkänna att jag själv har svårt att låta bli o köpa saker om jag går i en affär o ser något till "pangpris" eller bara ååååhhh vad Isac skulle gilla den eller åhhhh vad Sara är i behov av en sådan *flinar*
Sambon är oxå lite svag för detta.....
Isac har en stor samling av småbilar av alla möjliga märken (jag har ingen koll) men vips så kommer Sambon hem med en bil (som om inte Isac har fullt med bilar redan....... men just detta märke hade han ju då inte *lerbaraler* o Isac han har oxå stenkoll..... helt otroligt *S*

Ang leksaker är det alltid roligt att hälsa på andra familjer med barn.
För deras leksaker lockar direkt till lek. Andras leksaker är riktigt spännande!!!!

Har nu suttit o surfat runt lite o kikat på lämpliga pressenter....
Va roligt det är..... :)
Jag köpte ingenting... ännu... bara tittade *flinar* DUKTIG TJEJ!!!!! *stolt*


Nu kvällen..... nattinatt
*tjingtjing*

2 kommentarer:

  1. Har aldrig sett nån kolla i barnens rum om just deras present leks med :O) Så plocka bort du, och gör det när inte Isac är med.
    Jag hade några olika Säckar med grejer till mina barn och ibland fick de vara med och byta säck.
    Gissa om det var roligt!
    Som att komma hem till nån annan....

    SvaraRadera
  2. Jo, så gör vi ju på jobbet. Tar bort leksaker o byter ut... Väldigt effektivt o "gamla" leksaker blir roliga igen :) Ja har tänkt o göra så, men inte fått "tummen" ur.... o självklart ska inte Isac vara med då!!!

    SvaraRadera