måndag 8 mars 2010

Att man inte lär sig...

att man inte ska planera o få saker o ting gjorda då barnen somat....
För då somnar de då aldrig *S*

Isac är förkyld igen *sucka*
Det började natten till i söndags... då var han vaken mitt i natten o kunde inte somna om.
Sen var han hyffsat pigg men snorig under söndag fm, men efter lunchen fick vi lägga honom i sängen för att vila. O han somnade o sov....
O när Isac sover på dagen då är det nått som inte är ok...
Natten t måndagen blev oxå halvjobbig, med vaken Isac..
Han var/är riktigt tät i näsan o hostar riktigt illa då o då... Ingen feber ännu...

Idag har han varit hemma med Pappa o tagit det lugnt.
Jag o Sara var iväg på förmiddagen på "vagga, gunga, gå" i kyrkan.
Där får Sara umgås med andra barn o mamma får "tjöta" lite med andra mammor + att vi sjuger lite med barnen oxå *flinar*

Pappa åkte o jobba EM-skift vid 13 (har nu nyligen kommit hem, slutade kl 22)
Jag försökte få Isac o vila lite, men det gick inge vidare.
Vid 14 tog vi lite frukt o glass. Glass brukar ju lindra lite om man är risig i halsen.
Det verkar han dock inte vara, men som sagt, han är grymt tät *stackarn*

Vi tog laban på en tur innan middagen. Isac orkade inte gå vidare mkt. Stod mest på "vagnplattan" hela tiden. Ingen idé att ta någon pulka idag då det smält undan så mkt på gatorna + att det är sandat....
Lite middag fick han i sig våran älskade Isac.
Så fick han sitta en stund o kolla på "bompa".... men det syntes att han va trött... o förkyld.
Alldeles blank/vattnig på ögonen..... ingen feber dock..
Efter kvällsmaten o tandborstning, så läste vi lite bok. Han ville ligga i min säng, så jag bäddade ner honom där.... (jag får lägga mig i Saras rum sen.. för hon kommer ju garanterat inte vilja sova hela natten i sin säng)...

Han somnade på bara några minuter efter ja släckt lampan...
O han har änsålänge bara hostat en enda gång.....

Min plan var ju att greja o dona lite här hemma så fort Sara hade somnat...
O hon brukar ju alltid somna vid senast 20..... men icke idag...
Hon slocknade strax före 22.....
O innan dess var det inte så hon var nöjd o sitta o leka på golvet... då skrek hon som en stucken gris... Utan i famnen skulle hon vara....
Så jag fick absolut inget gjort av allt jag planerat o göra...
Man ska inte planera o få en massa saker gjort....... det e tydligt det... *sucka*

O då hon äntligen somnat.... då e ja inte direkt sugen o börja med att jag tänkt.... *icke*

Nu har ja iaf tagit mig en kvällsmacka o ska gå o borsta tänderna.....
O bädda ner mig.... men först ska ja bädda iording åt mig i Saras rum....
För då hon vaknar i natt (jag tänker inte planera för att hon inte vaknar *S*)
då är det ingen idé o ta över henne t min säng, för där ligger ju som sagt Isac o sover... *ler*
Så då får vi båda lägga oss där.... om hon nu inte skulle råka somna om i sin säng...
Men det tänker ja inte heller planera att hon gör *S*

time to sleep.... o överlåta datorn t sambon som tydligen bokat in sig på nått nätpokerspel *S* jaja...

sov sött....

tjingtjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar