tisdag 30 mars 2010

Shopping....

Det är alltid kul o shoppa.
Och det spelar absolut ingen roll om det är till barnen, huset, trädgården, sambon eller mig själv *ler*
Roligast är förstås att handla till barnen ;)
Men idag har jag handlat mest till mig själv.
Det är hög tid att byta ut min garderob
(ja, iaf innehållet i den. Garderoben är ju ny, så den ska inte behöva bytas ut på mkt mkt länge*S*) Kläderna börjar bli lite väl "dassiga"/urtvättade/formlösa ....

Fast iof så är det så jag känner mig de flesta dagarna *S*
Men det ska bli ändring på det..
Bara jag o Laban får lite bättre kondis.....
Vi börjar lugnt o ökar sakta men säkert....
o hoppas vi är på "topp" si så där i slutet av maj om vi har tur *S*

Summa summarum så blev det 2 tunikor, 2 linnen, 1 tröja, 1 jeansleggings, 1 "fin"byxor, 1 promenadskor, 1 gummistövlar.
Det råkade oxå slinka ner 1 vårjacka t Isac o 1 par skor t Sara (fast de måste ja byta t en storlek större)
Jag är mer än nöjd.... Fast jag skulle kunnat gå o kika mkt mer/längre...
Underklädsavdelningarna var ja inte ens in i på någon affär :(
Iof började ekonomin tryta, så det var nog bra att jag var tvungen o åka hem... *S*

Ang kondis... så har jag o Laban (som jag skrivit om tidigare) tagit oss i kragen o försöker komma i"jogging"form..
Idag hade jag inte från början tänkt o ge mig ut. Men efter att hela familjen kommit hem från ett mkt trevligt, busigt, varmt 5-års kalas i badhuset kände jag mig på "hugget" för en liten joggtur..
Så sagt o gjort så satte jag på mig träningskläderna o Laban hajade direkt va som va på G o var med på noterna direkt...
Så klart hade jag glömt o ladda ner musik i telefonen (som jag har tänkt o göra länge nu) men chansade att det skulle va något "fartigt" på radion ;)
Vi börjar alltid med o gå en liten bit, så Laban ska få göra sina behov innan vi kör igång... För det e så trist o behöva stanna för att han ska kissa stup i kvarten...

(innan barnen kom till oss, så var Laban riktigt bra joggtränad... då kunde han springa med mig i hela 5 km utan o behöva lyfta på benet.... vi har en LÅNNNG väg kvar innan vi är där *ler*... men skam den som ger sig..... o han borde orka detta även om han börjar bli "lite" till åren... men vi får ta det lite lugnt.... för mig oxå *S* jag börjar ju oxå bli till åren *S*)

Ja ha... så dagens joggtur var lite tung...
o idag hade jag inte riktigt fokus mentalt, så det blev grymt tungt...
o inte hade jag hjälp av musiken på radion heller...
de spelade den ena lugna låten efter den andra *S*
För e det nått som kan hjälpa mig att fokusera bort negativa tankar så är det bra musik.
Nu är ju lugna låter oxå bra musik. Men inte då man ska försöka få igång joggingbenen *S*
Då krävs musik med BPM på iaf 140 -145.. (BPM = taktslag per minut *ler*)
Det "KICKAR" igång kroppen rejält....
Sen kan det ju ta stopp ändå, kroppen säger nej tack... men som den tävlingsmänniska jag är så kämpar jag allt på in i det sista *flinar*

Jag längtar verkligen till ALL snö försvinner o det torkar upp på barkbanan...
Så vi kan jogga på min favoritsträcka efter vattnet...
Den sträckan tycker Laban oxå om... gjorde iaf *S* nu var det ju som sagt väldigt länge sedan vi körde där....

Idag är det 1 vecka tills Sara älsklingen fyller 1 år!!!!!!!!!!
Hej o hå vad tiden går...

Det blev ett snabbt avslut här ikväll...
Såg att tiden bara rann iväg (som vanligt*S*)
O jag måste lägga mig nu för att orka me morgondagen
Det är ju fullt ös från morron t kväll.... men det e ju så det ska vara, så man ska ju inte klaga... *ler*

Sov sött!!!!
*tjingShoppingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar