lördag 21 maj 2011

Lördagsgodis...

Gisses vad det blåser ute idag.
Jag och barnen har lite lördagsgodismys framför tv:n och "Elias, den lilla räddningsbåten"
Känns lite fel och sitta inne då det är sol och uppehåll, fast o andra sidan så är vi ute med Laban i både vått och tort, så jag tror vi kan sitta inne med gott samvete under den korta stund som lördagsgodiset intas... *ler*

Vi tog en tur till "godispalatset" idag för att köpa vårat godis.
Måste skryta lite att Isac är grymt duktig då han får plocka sitt godis.
Han tar 1-3 bitar av de flesta sorter som han väljer ut. Ibland blir det såklart några fler, men i det stora hela är han väldigt duktig.
Sara får inte välja själv, men lite godis får hon också.
Jag är lite nojjig att hon ska sätta i halsen och att det ska fastna i tänderna, så jag väljer bara bitar jag vet att hon klarar av. Samt att det är SITTA STILL som gäller här hemma då vi äter godis (ja det gäller iof allt vi äter *S*)

Sen då godis/filmstunden är över tror jag att vi går ut en stund, så jag kan sopa undan lite skräp/mossa från plattorna på baksidan och uppfarten.
Sambon va upp på taket i förmiddags och tvättade bort skräp/mossa från taket och nu ligger det inte på taket längre utan runt huset istället ;)
Orkar jag och om barnen står ut börjar vi nog tvätta verandastaketet.
Årets/sommarens projekt är att måla verandan och för bästa resultat, innan målning, måste det tvättas.
Det är verkligen supertråkigt att göra målartvätt :(
Men efter det tråkiga kommer det roliga.... MÅLA!
Jag tycker om att måla, bara jag får hålla på nogorlunda ostört.

Sara borde egentligen sovit lite lunch, men hon visade inget intresse av att göra detta, så vi får försöka underhålla henne så gott det går innan det är lagom tid för att lägga sig för natten...
Det finns risk för en del gnäll.... men det får vi stå ut med.

Härlig ledig lördag!!!!

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar