fredag 20 maj 2011

EKG..

Då var denna arbetsvecka slut.
Ialla fall om man räknar med det arbete som visar sig på lönekontot en gång i månaden ;)
Sen återstår arbete hemma också.
Det är tvätt, disk, städ och hund som ska rastas, barn som ska underhållas och tas hand om, en trädgård som behöver ses över osv, osv....

Med tanke på det senaste "blogginlägget-orkeslös", så tog jag tag i problemet och besökte VC i måndags (läs vårdcentralen)
Där gjordes ett EKG på mig + blodtryck, puls och koll på syreupptagningen i blodet...
Mina symptom var förutom orkeslösheten, ett tryck över bröstet mot hjärtat.
Med tanke på mina erfarenheter av tidigare hjärtrusning (2004) så tyckte jag att dessa syptom var tvugna att tas på allvar.
Det tyckte Läkaren oxå.
EKG:n visade en liten förändring, men ingenting som är konstigt hos en frisk männsika men med tanke på mina symptom ville Läkaren i samråd med en kollega på VC och en kollega på Kardiologen i Karlstad göra ett såkallat "arbetsprov".
Det provet ska göras måndagen den 30 maj, inne på CSK. (centralsjukhuset Karlstad)

Vet inte om jag ska cykla eller springa på ett band, men någon fysisk aktivitet ska kroppen utsättas för samtidigt som jag är kopplad till en EKG-apparat.
Jag återkommer om resultatet, såklart!

I övrigt så mår jag faktistk bättre, trycket över bröstet/hjärtat har lättat (som tur är)
Men jag känner mig fortfarande en aning orkeslös.
Sen är jag nog lite feg oxå, jag har inte vågat jogga något sedan vårruset.
Läkaren sa att jag kunde ta det lite lugnt med tränandet, tills testet är gjort, men annars i övrigt leva som jag brukar.......
Jag har, som jag tycker själv, rätt bra koll på kroppen och hur den mår.
Och framför allt tar jag onormala signaler på allvar.

Nu är det HELG!!

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar