fredag 13 maj 2011

Orkeslös...

Igår var jag helt slut.
Somnade innan 22 och hörde inte ens att både mobilen och den vanliga telefonen ringde något senare.
Däremot vaknade jag vid 04 och kände mig rastlös i kroppen....
Som tur var kunde jag somna om :)

Och båda barnen tog sovmorgon, jag var däremot vaken från och till.
Låg och tittade på nyhetsmorgon och de spelade en snutt från låten "popular" och Sara praktiskt taget stutsade upp ur sängen (hon låg bredvid mig sedan 0430 tiden) då var klockan 0845 och strax där efter kom Isac traskandes :)

Förstår mig inte på Laban, som inte gjorde minsta tecken av att vilja gå ut och bli rastas, då han var ut på kvällstur vid 21-tiden igår.... alltså 12 timmar emmellan..
Jag satte båda barnen i min säng och de fick titta på barntv medan jag sprang upp med Laban i skogen på baksidan, så han iaf fick kissa av sig det värsta ;)
Sen tog jag och barnen honom på en lång tur efter att vi ätit frukost...

För att återkomma till titeln på dagens inlägg så har jag inte kännt mig 100 idag :(
Jag gissar att det är en infektion, förkylningvirus eller något liknande som ligger och spökar. Men jag vet inte........
Det hostas och nys förfullt på jobbet, så det vore konstigt om jag skulle klara mig.
Förra helgen hade jag också ont i halsen med det gick över...

Så jag tyckte det var lugnt att springa "vårruset" i onsdags...
Men kroppen sa ifrån efter 1 km. Visserligen öppnade jag alldeles för hårt ;)
Jag tog mig runt, men kroppen var inte med mig...
Den betedde sig inte riktigt som då jag "gick in i väggen" höstterminen 2004, men jag kunde känna vissa liknelser...
Det gjorde mig lite spak och fundersam....
Men antagligen har jag nån virus/bacill som ligger och lurar i kroppen....
Jag tar det väldigt lugnt nu och känner efter rejält.

En mycket viktig sak lärde jag mig ht-04 att man ska lyssna på sin kropp.
Det är ingen annan som gör det!!!

Mot eftermiddagen/kvällen idag kändes det mycket, mycket bättre.
Vi har inte haft några större aktiviteter för oss idag, förutom Laban promenaderna.
Mormor har varit här en stund och jag bjöd på lite enkel middag.....Tacopaj och ett glas rött :)
O hon "vaktade" barnen medan jag tog Laban på en tur.....

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem efter en nöjestripp med sina jobbkompisar ;)
Och tänker på den nöjestur jag ska göra i oktober *längtar*

I morron är det melodifestival också....
Jag trodde för allt i världen att jag aldrig skulle säga detta. Så som jag älskar schlager, melodier, musik o all det där....
Men denna tävlingsform.... den har verkligen SPÅRAT UR!!!!!

Om jag inte har något roligare för mig, så kommer jag nog ha tv:n på, men annars kan det kvitta...

Trevlig fortsättning på kvällen alla!!

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar