torsdag 2 juni 2011

Konsten att ta det easy....

Just nu sitter jag rakt upp o ner i soffan med datorn i knät.
Isac sitter på golvet med ett spel och Sara har hämtat ett memoryspel. Hon är en riktig härmapa.
Jag sitter och bara tar det lugnt.
Framför mig på golvet står torkställningen med rentvätt och nedanför den ligger en blå ikea påse, full med ren tvätt som bara väntar på att plockas in i garderober...
Men det "driter" jag i just nu.
Jag övar mig i att - " ta det EASY".....

Tilläggas ska, att jag har gjort vettiga saker tidigare under dagen.
Sängarna bäddades redan efter frukosten, och frukostdisken diskades för länge sedan. Jag har varit ner på lilla vårmarknaden med barnen och varit ut med Laban en kort tur samt stekt pannkakor och tagit reda på disken efter detta projekt ;)

Det finns saker att göra hela tiden och många saker läggs åt sidan.
Jag har en mängd saker i trädgården som skulle behöva åtgärdas...
Men jag tar det..... just det.... easy....

************
Det tog mig inte lång stund att skriva ovanstående, men tillräckligt lång stund för att barnen skulle tröttna på det de höll på med...
Och nu hänger de över mig och gör mig vansinnig..
Det var den lugna stunden det......

over and out

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar