söndag 2 januari 2011

Välkommen år 2011.....

Ja ha... då var det nytt år igen då.....
2011...

Året avslutades storstilat med att bästa vännen fick en dotter.... *stort grattis*
Det nya året började mindre bra med att Isac hade årets första migränattack.
Och vi kommer väl inte glömma min mormors dödsdatum...... 20110101....

Japp, ni läste rätt.... dödsdatum.
Alltid lika känsligt det där med döden..
Hur säger man, hur reagerar andra, hur reagerar man själv????
Det finns många sätt att säga att någon dött...
Jag föredrar att säga orden: dog eller dött, men det låter kanske trevligare att säga...
... somna/somnat in, gå/gick bort, men beroende på vem man pratar med så kan det ju faktiskt misstolkas rätt rejält om man säger: Hon somnade in lugnt o stilla..... eller hon gick bort tidigt i morse.... vart gick hon då???? (är ni med på vad jag menar?? )

Inte nog med att man själv har svårt att greppa det där med döden,
särskilt om det gäller barn o unga personer och dem man älskar.
Men förklara för barn med ord som...
gå bort och somna in, det ska man nog undvika tycker jag.
Isac har sedan i somras pratat mycket om och kring döden,
men jag tror för allt i världen inte att han förstår begreppet..
Han säger att om man är död då finns man inte mer.
Sen kan han inte sätta det i verklig förståelse...
Men han funderar och frågar mycket och vi försöker förklara så enkelt och oinvecklat,
utan krusseduller, så långt det bara går....
Fast det är många varför/hur då, frågor...

Min mormor dog allstå på nyårsdagens morgon.
Hon var gammal, så det var väl bara en fråga om När det var dags.
Men det är ju alltid ledsamt när någon dör, såklart!!!!
Även om man kan hantera det bättre (tycker jag) då man vet att personen var gammal och varit lite sjuk och haft lite krämpor...

Vi får se när begravningen blir, det är mycket att stå i för min mamma som inte bor där mormor bodde. Men det löser sig alltid....
Jag tycker personligen inte om begravningar, men finns det någon som gör det????
Mina syskon och jag har en lite "lagom" biltripp inför detta tillfälle, så inget ont som inte har nått gott med sig....
Jag kommer inte ta med mig familjen.
Åka ca 85 mil enkel resa för att delta på något så ledsamt, som begravning, utsätter inte jag mina barn för.

Så.... nytt år
Nya förutsättningar, nya möjligheter och nya gardiner, som jag skrev i en status på FB.
O nya gardiner har jag beställt ;)
Få se om de är lika fina i verkligheten, som på bildskärmen.......

Har funderat på att byta blogg...
Men har inte bestämt mig ännu....
Jag bloggar ju inte så hiskligt mkt ändå, så denna kanske duger ändå *ler*

Annars har jag inga storartade planer för 2011,
förutom att jag önskar mig och min familj få vara friska o krya.... det är det viktigaste!!!
Sen blir saker o ting vad man gör det till...
Jag har iaf satt upp ett mål att få ordning på min förfallande kropp...
2 dagar á 2 timmar i veckan har jag till bara MIG SJÄLV...
det är inte mkt tid, men det är väl det som finns att tillgå just nu *ler*
Det blir ett litet pussel att få i hop det de dagar som sambon jobbar eftermiddag.
Men om jag inte har möjlighet att få/ha barnvakt då, så har jag (faktiskt) införskaffat en step-up bräda, som jag kan köra på här hemma...
Jag kom över den av en slump...
Då jag var och tränade på gymmet i tisdags (första träningsdagen) såg jag en lapp om att de sålde ut sina gamla step-brädor..... så jag slog till *S*

Jaha....
Nya årets 2 dag är snart slut...
I morron är det jobb som väntar igen.
Bara 3 jobbdagar denna vecka.
Jag har tagit ledigt på fredag och torsdag är ju en röd dag *melike*
Dags att säga godnatt!

Välkommen 2011!!!

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar