torsdag 13 januari 2011

Det lättar....

Vad är det som lättar????
Jo, trycket över bihålorna som strålat upp i huvudet.

Snacka om skum förkylning. Men nu "pepparpeppar" börjar det kännas som det går åt rätt håll..
Det började natten mellan söndag och måndag, då jag vaknade av att halsen gjorde ont.
Men det gick över tills på morgonen och jag åkte till jobbet med lite känningar i näsan...
Så jag befarade vad som komma skulle.....

Efter jobbdagen så kände jag mig rätt slut, så då jag hämtade barnen på förskolan åkte vi direkt till apoteket och inhandlade alla möjliga diverse förkylningspreparat *S*
Sen bums hem och fixa middag!

Natten mellan måndag och tisdag blev det inte mycket sömn...
Halsont som kom och gick och en näsa som bara blev tätare och tätare...
Så redan 0630 ringde jag kollegan på jobbet o talade om läget, att jag var tvungen att vara hemma.
Jag kände mig ändå inte super sjuk och barnen var pigga och krya, så jag bestämde mig för att köra dem till förskolan, så att jag kunde lägga mig för att försöka vila bort förkylningen.
Sambon hade jobbat natt så han låg redan och sov.
Sagt och gjort körde jag barnen och sen hem och landade i soffan och slumrade i nästan över 2 timmar.
Då jag vaknade till var jag långt ifrån bättre.... *sucka* så jag meddelade jobbet direkt att jag blir hemma nästa dag oxå (läs onsdag)
Jag åkte och hämtade barnen vid 14 och sen hem och fixa lite mellanmål..

Tisdagskvällen gick i slowmotion.... innan det var dax att få godingarna i säng, så att man själv kunde ta kvällen och sambon åkte till sitt nattskift...
(jag låg dock o vilade medan sambon kollade på bompa med barnen och fixa kvällsmat)

Natten var ingen lek och sen på onsdagsmorgonen kände jag mig hur risig som helst..
Huvudet bara kändes som om det skulle sprängas och med det följde illamående.
Jag orkade inte åka iväg med barnen till förskolan...
Isac började tjaffsa om att han inte skulle iväg o då la jag ner hela projektet för jag orkade inte ta nån fajt som gjorde att pappa vaknade (så här i efterhand skulle jag så klart väckt honom eftersom jag bara blev sämre och sämre.... men men det är lätt att vara efterklok, samt att jag vet hur han blir om han inte får sova färdigt *ler* så jag tänkte att jag står ut till kl 12 iaf så kan jag väcka honom då...)

Iaf så då sambon vaknat till och fattat att jag var riktigt risig..så gick jag o la mig, efter att ha meddelat mitt jobb att jag blir hemma hela veckan....
Kan nog säga att jag nästan överdoserade huvudvärkstabletter och vättska i form av vatten, proviva, nyponsoppa, från onsdag lunch till torsdag morron.. lite mat fick jag i mig men inte mkt.
Fick ligga och vila mig nästan hela torsdagen oxå...
runt 14 tiden började jag känna att huvudet var med mig igen!!!! *yes*
Men fortfarande väldigt tät i näsan... men det kan man ju ta... *S*
Bara det inte känns om huvudet ska sprängas så fort man reser sig upp från sängen..

Nu är det bara att hålla tummarna att det fortsätter att gå åt friskhetshållet och att barnen och sambon klarar sig från detta..... *pepparpeppar*
Men jag säger bara det..... det var länge sedan jag blev sååå risig av en förkylning...
Eller om det är en släng av nån mini-influensa... vem vet????

Nu ska jag ta mig en smörgås och slappa lite innan det blir tandborstning och sängen..

*Tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar