tisdag 6 juli 2010

Vikt o längd...

Så då har jag varit iväg med barnen t BVC för vägning o mätning.
Inte för att det egentligen behövdes för Saras del...
Hon ska ju på 18 månaders koll om 3 månader, men eftersom jag hade ett väg/mättillfälle på Isac vid 15 månaders ålder, ville jag ju ha det på Sara oxå.

Jag är övertygad om att Sara går upp som sig bör, med tanke på hur mycket och ofta hon äter ;)
Men var lite nyfiken på Isacs vikt eftersom han äter som en myra och enformigt som jag vet inte vad *ler*

Isac vägde iafall hela 15,7 kg och var 103,5 cm lång !!!
Och han föller, tro det eller ej, sin tillväxt kurva som han ska.....

Sara vägde 10,2 kg och var 78,5 cm lång (15 månader)
Och hon följer oxå sin tillväxtkurva som hon ska.....
(Isac vägde 9,5 kg och var 80 cm lång vid 15 månader)


Vi passade oxå på att boka in Isacs 4 års kontroll....
Tänk att våran älskade Isac ska fylla 4 år.... helt otroligt!!!!!

Nu ska vi äta jordgubbar till efterrätt, köpta för dyra 30:-/liter
Det gäller att äta med andakt *ler*
Både Isac o Sara älskar jordgubbar...... o självklart jag oxå !!!!

Tjingvikt&längdTjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar