måndag 12 juli 2010

sommar och sol....

Nu är det verkligen sommar....
O vad gör vi då???? Klagar på värmen, eller???

Jag har inte klagat, än.... *S*

Iallafall..
Sommar är det och Putte har sin första lediga dag idag. Han ska vara föräldraledig och ha semester tills i september. Så han är nöjd :)
Själv har jag, typ, 20 dagar kvar av min lååååånga ledighet.
Jag börjar jobba igen den 2 augusti efter att ha varit hemma sedan den 13 mars 2009...
Det är lyx det!!!!!!!!!!!!!!!

Klart det ska bli kul att börja jobba igen.
Fast jag har en känsla av att det kan bli en tuff höst.......
Så det gäller att TANKA rejält med energi nu under sommaren..... :)

Idag har vi varit och badat hela familjen.
Isac var lite tveksam först till att hoppa i vattnet
(han blev lite skrämd tidigare i sommar då han kastade sig i vattnet och så blev det djupt fort) men då han såg o kände att det var superlånggrunt, då var det fullfart som vanligt *ler*
Sara hon var mer vild än tam *S*
Hon lade sig på mage i vattnet (precis som att hon kunde simma... hoppas bara hon inte gör så på andra ställen där det inte är lika långgrunt)
Sen gjorde hon lika på sandstranden.... *sucka* så hela hon var täckt av sand *S*
Lika glad för det var hon.... Hon tjöt av skratt...
Det var faktiskt rätt roligt att se henne..
Jag får kolla bilderna sen o se om det är några jag kan lägga ut (man får ju vara lite vaksam med badbilder känner jag....)
Hon var bara för söt med all sand på sig *S*
Men det var inte lika roligt att få bort sanden, då det var dax att packa ihop och åka hemmåt :/

Helt otroligt att jag lyckats skriva lite grann med båda barnen vakna...
Visserligen har jag Isac framför tv:n och "bompa"...
Själv sitter jag på verandan i skuggan och ser Isac genom fönstret, så har jag båda altandörrarna öppna och Sara springer/går runt runt och vinkar *lerbaraler*

Putte är in till Karlstad en sväng. Kör mormor till tåget och köper motorolja....
Sen ska vi grilla är planen *mums*
Funderar om vi har några myggljus liggandes, för det känns
som det kommer kunna bli lite myggigt här ikväll.....
Måste kolla detta...... :)

Ha en fin kväll alla !

tjingSommarkvälltjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar