tisdag 6 juli 2010

Väder o vind...

Det finns väl inget annat som debatteras så mkt som....
Vädret!

Eller jag skulle kanske omformulera mig...
Det finns väl knappast något som klagas så mkt på, som vädret.
Är det för soligt och varmt, så klagar man på det.
När regnet kommer då är det det man klagar på osv, osv....

Jag är inte sämre eller bättre än någon annan utan klagar ibland jag oxå.
Även om jag försöker att inte göra det utan se det positiva i alla olika väder *ler*
Sen är det ju så sant som det var sagt..... det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)
En liten parantes... nu till något annat.

Jag försöker skriva lite om ditt o datt medan barnen ännu sover *pepparpeppar*
De beöver varenda minut de kan få, särskilt Isac.


**********

I lördags var jag på bröllop. Ja, eller rättare sagt- I lördags var jag, Putte o Sara på bröllop på det som hittills var årets varmaste sommardag. Det var lite svettigt vill jag lova *S*
Men hellre svettigt o sol än kallt o regnigt...... eller??? jag tycker så iallafall.

Iallfullafall så fick vi ta med oss Sara, eftersom vi inte har någon som kan passa henne.
Alla tänkbara kandidater till detta uppdrag var ju upptagna på diverse olika aktiviteter, så som brud på bröllopet, gäst på bröllpet, höggravid osv, osv.

Och mormor funkar det ju som sagt ännu inte med.
Varför??? ja det vet nog bara Mormor och Sara *ler*

Isac hade feber på fredagskvällen (o var inge matglad under hela fredagen... såklart eftersom jag/vi hade en aktivitet inplanerad) så det var ju osäkert hur sambons delaktighet under lördagen skulle bli...

Men Isac var piggare, dock fortfarande ovillig att äta, under lördags förmiddagen så vi fullföljde planen att han skulle vara hos farmor och farfar medan vi var på bröllopet.

Efter bröllopet åkte Putte o Sara hem till Isac och jag var kvar på bröllopsfesten.
Det var lite trist att vara kvar själv. Men det var ju min vän som gifte sig, så självklart skulle jag stanna.

Jag har inte så många bröllop att jämföra med. Efter som jag bara varit på 1 bröllop tidigare.
Men det var ett väldigt fint bröllop. Barn som sjöng och vuxna som sjöng för brudparet o gäster, tänkvärda ord från prästen, några psalmer.

Sen blev det fotograferning o kramar utanför kyrkan innan brudparet åkte iväg och fotades.
(vid denna tidpunkt åkte min älskade sambo och dotter hem till Isac)

Vi bröllopsgäster blev slussade iväg till "hyttruinen" där det väntades välbehövlig dryck *S* och lite mingel i väntan på bröllopsparet...
(ska tillägga att bröllopet hölls i Borgviks kyrka och festen i "kvarnen"... för Er som har lite lokalkännedom *flinar)
Då brudparet anlände blev det champangeskål och sedan lite info av en urgullig "borgviksbo" iväntan på tidpunkten för middagen/festen.

Festen innehöll (om jag förstått det hela rätt, det som ett klassiskt bröllop innehåller *ler*)
Bordsplacering, Toastmadame, Skålar och Tal, Vin, Förrätt, Huvudrätt, Bröllopstårta, Kaffe, Bröllopsvals, Band som spelade för alla danssugna (FunForFive, tror ja de hette) sedan nattvickning som avslutning på en helt underbar dag/kväll..

Jag kan ju säga att jag hade supertrevligt, trots en huvudvärk (troligtvis beroende på värmen i kombination av för lite vatten. Trots att en "bordsgranne" var mkt duktig på att servera vatten åt oss *s*) vi måste slagit ligan i vattendrickning iaf *S* servitrisen fyllde på våran vattenkaraff typ hela tiden kändes det som. Då minuterna, timmarna började ticka över midnatt, så kändes det att det var läge för sängen....

Men jag stannade kvar tills brudparet åkt till sin hotellnatt och nattvickningen var avklarad.
Jag var hemma kl 03 och då var det en kissnödig Laban som fick en nattlig tur innan jag fick lägga huvudet på kudden.
Tur att jag inte behövde gå upp med barnen, som bestämde sig för att vakna strax efter 06, den äran fick Putte *ler*

Jag gick upp vid 09 och sen tog jag och Sara en PowerNap efter lunchen....*gött*
Det var iaf ett fint bröllop och en härlig tillställning i övrigt.
Vilket jobb som ligger bakom detta vill jag inte ens tänka på *lerbaraler*
********************
Idag är det tisdag o Isac har varit feberfri sen i går morse.. Men han är inte så matglad ännu...
Jag vet inte vad det beror på. Det kan ju vara värmen eller nån 4-års fixide.... att allt smakar konstigt och luktar illa..... vad vet jag...

Han äter väl när han blir hungrig antar jag...
Fast då han vägrar köttbullar, korv och pasta oxå, då blir man ju lite fundersam.... vad man ska hitta på åt honom att äta *sucka*
Ja, ja..... det löser sig

Idag ska vi iaf t BVC o väga Sara, så då ska jag passa på att väga Isac oxå...
Så vi ser åt vilket håll det barkar iväg.....

Idag fyller oxå barnens kusin 4 år. Så det blir lite firande senare...

Dax att göra iordning frukost så vi kan ta tag i dagen...
Laban ska få en liten tur oxå innan vi kan bege oss till BVC...
Så vi har lite att pyssla med.

Ha en fin dag alla.

*tjingtjing*


Våra älskade barn tittar på "rorri racerbil" :) snacka om fokus.... *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar