tisdag 20 juli 2010

Stockholm i mitt hjärta....

låt mig besjunga dig nu.........

Det är allt nått visst med Stockholm....
Kan inte få tummen på vad det är, men något är det *ler*


Västkusten ligger mig såklart varmt om hjärtat, oxå....
Men det är 2 helt olika ställen o 2 helt olika behov, sinnen som stimuleras *flinar*


I helgen packade familjen in sig i bilen, som för kännedom numera är en "sedan".
(ingen kombi att packa i längre..)
Men hör o häpna..... all packning fick plats. Till och med Saras sulky + matstol, utan att det behövde ligga saker, så man inte skulle kunna se ut genom bakfönstret...
Det Ni !!! ;)


Ialla fall så kom vi iväg vid 11 på fredagen...
Sara somnade typ innan vi svängt ut på E-18 *ler*
Hon vaknade dock vid Örebro, om jag inte minns helt fel....
Isac var vaken exakt hela resan.... *gisses* Det tog ju ändå ett bra tag att åka.

Inkl ett stopp utanför Arboga på ett mindre bra sibylla hak....
Laban var med på resan han med... Och det märks att han börjar bli äldre. Han låg mest och sov lugnt hela vägen (mot förr då han typ hoppade upp och ner för minsta lilla sväng och gupp..)

Det är alltid lika spännande då familjen ska ut och åka på ställen vi inte åkt med bil förut..
Det är ett under att vi inte blir superosams jag och sambon...
För han är hetsig då han kör och om han kör fel så blir han ännu hetsigare och skulle jag råka säga fel gatunamn eller inte förstå beskrivningen som eniro eller någon annan vägsajt föreslagit...

Men peppar peppar höll vi sams och vi hittade fram till min syster och alla var nöjda och glada....
... i värmen....
För vilken värme det var..... gisses

Termometern stod på 28.5 grad då vi parkerade på gatan utanför syrrans lägenhet..

Vi lastade ur all vår packning in i lägenheten, som var förvånansvärt stor o rymlig mot vad jag hade förestället mig.
Skam på torra land att jag inte besökt M&M tidigtare. Det har ju ändå bott där sedan i november.. Men det har ju varit en del sjukdomar o skrikSara emellan *flinar*


På fredagen tog vi det bara soft...
Besökte en lekpark medan M lagade underbart god middag.
Sedan en promenad efter middagen förbi Eriksdalsbadet o ner efter "strandpromenaden"

Kvällen blev lugn, barnen somnade sent men fort*ler*
Isac i spänd förväntan på vad som komma skulle under lördagen...... Tunnebana!!!!!

Efter frukost på lördagen (barnen vaknade såklart strax före 07 *gäsp*)
Så bar det iväg i tunnebana o buss till Polismuseumet.
Isac var helt överlycklig över att åka tunnelbana.... Eller "tunneltåg" som han säger *ler*
Och sen få åka buss.

Jag och syrran gick på bio.... SJÄLVA!!!!!!
och såg självklart "sex and the city 2"
Bara sååå grymt bra..... om man är en SatC-fan vill säga... *flinar*
Ett grymt bra avslut på en helt underbar serie!!!! *loveit*

Då jag o syrran var på bio, tog grabbarna barnen och Laban på promenad och Sara somnade i vagnen.....
Så hon var vaken en stund på sena kvällen innan hon somnade in för natten..


Söndagen började med iallafall en liten sovmorron...
Barnen sov till stax före 08...

Sen var det full fart *S*

Det blev en utflykt till Vasastan och besökte en lekpark och sedan ett suveränt "Glasshak"
(se tidigare blogginlägg)

Isac fick åka "tunneltåg" så han sken som en sol....
Sen var planen att vi skulle äta på en kinarestaurang...
Men personalen där var inte i våran smak.... så vi vände o gick ut... *tjifickde*

Så vi landade på "pizzaHut" istället... och direkt då vi klev in så möttes vi av en servitris, som visste vad han hade för yrke *ler*
(ska komma ihåg o skriva nån blogg om yrkesstolthet frampå.... påminn mig gärna!! )

Isac fick åka mer "tunneltåg" och även "dragspelsbuss"
Gissa om han var nöjd.... o kika på Globen....

För att inte tala om alla ambulanser, helekoptrar och flygplan han har sett under denna helg..



Vi hade en underbar, varm och trevlig helg i Stockholm hos min älskade syster och hennes sambo. Hoppas vi åker dit snart igen.....
Denna gång hoppade vi de "klassiska" turistmålen, så som "grönan" och "skansen".
Det var lite för varmt och jag vet av erfarenhet att en helg på dessa ställen mitt i juli är inte att rekomendera då man har små barn... hade det däremot varit en veckodag hade vi troligen besökt även dessa ställen.....
Men det blir nästa gång.... :)

Jag ska lägga in lite bilder från resan oxå...
men det gör jag i ett separat "blogginlägg"....
Jag har inte orken att sitta o "peta" med bild och text nu...

*TjingStockolmTjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar