lördag 22 maj 2010

Inget vettigare att göra...???

Nu kan det ju tyckas att - har Du inget vettigare att göra än o sitta o "hänga" vid datorn??
Svar... Jo, det har jag verkligen!!!!!
Men jag har ingen ork att göra nått av alla de sakerna jag skulle behöva göra... eller framför allt VILL göra *ler*

Särskilt inte i slutet av "grisveckan"

("grisveckan" för er som inte e bekanta vid detta fenomen :0
Så är det den veckan då sambon jobbar typ hela tiden känns det som...
Har skrivit om den tidigare i bloggen, men jag kan ju friska upp minnet.... *ler*
Han jobbar måndag, tisdag, onsdag kl 14-22.
Torsdag är han visserligen ledig hela dan, men går på natten kl 22-06 = sova fredag fm helst tills efter 12 men gärna till 13-1330 om han ska vara någorlunda rolig att ha att göra med *ler*
Sen gör han nattskift natten till lördag o natten till söndag.

Efter det kommer 12-timmar natten kl 18-06.
För er som inte är insatta i skiftgång, så innebär det att han då på söndagen först sover på förmiddagen så länge som det går. Sen ska han ut o jobba igen på söndagen kl 18...
För att "gå av natten" kl 06 på måndagmorron.... är ni med??? *S*
sen får han sova på måndagen och har då en välförtjänt LEDIGVECKA!!!!!)

"grisveckan" tar hårt även på mig som sambo, mamma o matte ...
Det blir inte mkt ork kvar till alla de saker som jag skulle vilja ägna mig åt då barnen somnat...
Som oftast slutar det med att jag sitter framför datorn o kollar in olika sidor/bloggar o svarar på mail, chattar lite o kollar FB såklart ;)


I morron måste jag jaga tag i någon som vill förbarma sig över Laban oxå...
Eftersom sambon åker t jobbet strax efter 17 så e det ju praktiskt omöjligt för mig att rasta Laban på kvällsturen vid 21 eftersom jag knappast lämnar huset med 2 sovande barn själva!!!

Änsålänge har jag alltid lyckats, så jag tror nog jag ska göra det i morron oxå...
Ibland hittar jag någon som vill sitta inne medan jag går med Laban men oftast så går den som hjälper mig med Laban...
Sara har respekt!!! *S* Fast det är väldigt sällan hon vaknar före 01 nu för tiden... *S*


Det är inte "bara" att ha en Laban..... men han e allt bra goo iaf....
.....när han inte skäller eller slaktar bollar/gummileksaker *S*

Det är ingen idé att har några storslagna planer för hemmet i morron...
Jag började dammsuga idag efter middagen, men så behövde sambon lägga sig o vila, så då var det bara o ta hand om barnen istället *ler*
Planen var att dammsuga o svabba av golvet, särskilt där Sara sitter o äter *S*

Jag är glad om jag hinner detta i morron, men det e lika bra o gå in med tanken att jag inte kommer hinna detta.... för då blir jag ju glatt överaskad om jag hinner *S*
¨
På förmiddagen i morron ska jag o barnen besöka kusin o förhoppningsvis får Isac leka av sig rejält!!!! vi hoppas på fint väder så stuttsmattan kan användas flitigt *ler*
Sen har jag faktiskt inga planer för em...
Isac har sagt att han vill besöka S&P, men den möjligheten har jag inte kollat upp än..
Det var rätt länge sedan vi besökte farfar/farmor oxå...

så det borde jag försöka fixa det oxå...
Ja, ja... den som överlever "grisveckan" får se vad som händer/hänt *ler*

Ja ha... då har man slösat bort ytterligare TID vid datorn...
Ska masa mig iväg o borsta tänderna o lägga mig o sova...
Diskmaskinen är iaf urplockad o tvättmaskinen har gått klart för ikväll o tvätten är hängd... så man ska ju inte klaga :)


Nattinatti
*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar