tisdag 11 maj 2010

Hittar inte ordet.......

Det blir inte mkt skrivet i denna blogg inte...
I huvudet har jag mkt som jag tänker..... AHA, Detta måste jag skriva ner i bloggen....
Men då jag väl sitter vid datorn... då är det BLANKT..... bara BLANKT o TOMT i huvudet...

Det händer så mkt om dagarna, typ hela tiden.
Jag hinner för tusan inte med *sucka*

O alla dessa *ÖGONBLICK* speciella saker som barnen gör och säger, som jag så duktigt antecknade då Isac var liten (mindre)
Det skrivs inte ner alls..... *sorgligt* men, men.... vi överlever nog detta, men det e ju grymt kul o nostalgiskt att gå tebax o läsa vad som sagts o gjorts i olika situationer.... *lerbaraler*

Idag var iaf ett av de där *ÖGONBLICKEN*
Vi sitter i bilen på väg hem från Karlstad.
Jag pratar med Isac för att han inte ska somna *ler*
Konversation:
Mamma: Isac, då vi kommer hem får du ringa till mormor o fråga om hon är hemma i morron förmiddag så vi kan komma o hälsa på hos henne.
Isac: nej, jag måste gå och kissa först.
Mamma: är du kissnödig, Isac?
Isac: Ja.
Mamma: Är du jättekissnödig? Måste du kissa nu?
Isac: ja, det måste jag
Pappa, som kör bilen, svänger snabbt av E18 o hoppar ur o hjälper Isac göra sitt behov *ler*
Så gooo liten kille, sitter i bilen o inte säger att han är kissnödig. Han vet att vi är på väg hem o hemma finns toan. O då jag säger att vi ska ringa mormor direkt vi kommer hem... klart han blir oroligt... han vill ju gå på toan - fort!!!! *ler*
Jag hittar inte ordet för vad det heter, det Isac är.... hm..
Det är lika då han smakar på något tex mat, fikabröd osv... o så frågar man honom om han tycker det är gott...
Då svarar han..... Ja, det var JÄTTEGOTT
O så frågar man honom om han vill ha mer... då svarar han: Nej, tack !
Ibland kan han oxå sitta o tugga, tugga o tugga... verkligen kämpa för att få ner något han inte tycker om. Men han vill inte säga att han inte tycker om. Nästan som han inte vill såra den som bjudit på det han fått.... *skumt*
Så har han varit ända sedan han var pytteliten....
Kommer ihåg första gången han fick smaka på en liten bit chokladboll....
Han tog en pyttebit o vi frågade om han tyckte om....
O han bet ihop o sa "mmmm, gott", det syntes att han inte tyckte det var gott o han ville inte ha mer.
Däremot då han smakat på nått som han tyckte om, då ville han ju ha mer *ler*
(är ni med på hur jag menar???
Jag kan för allt i världen inte förstå varför han säger att det är gott, fast han inte tycker det *ler*

Nu är tvättmaskinen klar, bara till o hänga tvätt o sen gå o sova....
Det var allt som blev skrivet i kväll....

Planen var att jag skulle skriva om vårat besök på WILLYS på våxnäs... idag...
För de besöken, de måste då slå alla rekord i tålmodighet från min sida..
Jag fattar inte varför jag gång på gång utsätter mig för detta...
Handla mat med 2 barn o en sambo med en SJÄLVSCANING tjänst.... *S*
Jag återkommer nog om detta *S*

Nattinatt
*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar