onsdag 12 maj 2010

Fotbollsskola i ösregn...

Idag var första träffen/gången för fotbollsskolan.
Isac skulle få börja hade vi bestämt, jag o sambon ;)

Tänk va tiderna förändras... Fotbollsskola vid 4 års ålder....
Ja, nu e det ju inte så allvarligt som det kanske låter...
(själv började man ju träna i klubb inte förens vid 8-9 års ålder, rätt sent i dagens samhälle.
Men då jag växte upp var det det tidigaste som fanns...
Skogsbo SK, F-10 *lerbaraler*
Jag minns fortfarande vad tränarna hette... Rune, Gösta o Bosse..... det ni !!!! ;)

Vill man vara med så är man med, typ. O Isac han vill *ler*
Det ska absolut inte vara nått tvång.
Jag trot på lagidrottens moral o etik, med rätt ledare o föreningar då förstås....
Och jag är en STOR motsåndare till TOPPNING av lag i yngre åldrar....
Och jag är en STOR motsåndare av FÖRÄLDRAR som står på sidan o SKRIKER åt sina barn o andras barn o på domarna.... ( jag gick själv en domarkurs då ja va 16.. men dömde bara 1 pojklagsmatch, mkt pga föräldrar som tog det hela som att det var med livet som insatts...)

Iallafall... till fotbollsskolan..
Första gången kanske inte hade de bästa förutsättningarna.
Ösregn o riktigt ruggigt väder...
Jag klädde på Isac regnställ (tur att han inte protesterade o skulle ha "sverigetröjan" *S*)
O ja kan säga att det var tur att jag tog på honom regnställ.... för som det regnade!!!
Nu hjälpte det föga, för han blev genomblöt o kall på benen iallafall...
men go som han är så sa han ju inget om detta, utan deltog på de lekfulla övningarna ändå.... med ögonkontakt med pappa såklart!!!!!
Men tillslut blev det lite för kallt o han bröt ihop i gråt *stackarn*
O vi skyndade oss hem o tog ett varmt skumbad... vilken tur att vi har badkar!!!!!

Sara var oxå med ner på fotbollsplanen.
Iförd ett lite för stort regnställ, men det brydde henne inte ett dugg....
hon traskade på o blev helt överlycklig över att det var fullt med bollar överallt..
(som bekant kan vi ju inte ha bollar framme här hemma pga Laban!!!!)
Hon lyckades till o med sparka lite på en utan att tappa balansen. Duktig tös *ler*
Hon tröttnade dock lite tidigare än Isac, så hon och jag satte oss i bilen o lyssna på musik *ler*

Det var fotbollsskolspremiären det .....
nu hoppas vi på lite sommarvärme så blir onsdagskvällarna fyllda med fotbollar *lerbaraler*
Trots ösregnet o kylan idag, så rykte det allt i "fotbollsnerven" trots att det är ett ANTAL år sen ja la skorna på hyllan....
men jag räknar med/hoppas på att få bli en aktiv förälder till o med tränare kanske, i framtiden...

En liten dröm som finns långt där inne är ju att träna ett lag (lite äldre åldrar då *ler*) o komma riktigt högt upp i seriesystemen.... men men.... drömma kan man ju alltid... för karriären som spelare i både fotboll o innebandy, den e då tyvärr över - i allafall på det mer seriösa planet.. :)
Rutin o erfarenhet saknar jag ju absolut inte iaf... :)
Så vi får väl se vad som händer ju mer åren går o barnen växer... *ler*

Tack för mig, trevlig kväll *ler*

Tjingtjing

1 kommentar:

  1. Eller hur!! Jisses alltså. Vilket tjat. Det är även tjat om tänderna.

    - Oj, fick du de så tidigt? Ja då kommer du snart tappa de. *suck*

    Det är ju ingen som har bestämt att Linus skulle få tänder redan när han var 3,5 mån. Och vad gör det att han tappar de innan hans kompisar? Ibland blir man så less på folk. :(

    SvaraRadera