fredag 30 april 2010

Allternativa lösningar.....

Shit.. här hade man inte engagerat sig på läääänge..
Inte bra inte bra *S*

Så nu vet ja inte riktigt i vilken ände ja ska börja, hm--
Vi kör väl på så får vi se vart ja hamnar o hur länge ja kan sitta. Sara sover just nu o Isac har precis satt sig o titta en stund på morron-tv.

Sen i början av Januari har jag sett fram emot (med lite försiktighet efter som jag vet att då jag ser fram emot något,så brukar barnen alltid bli sjuka eller nått) den stora återträffen..
20 år sedan vi gick ur 9:an.....

Ju längre tiden gick desto fler gamla klasskompisar har anmält sig o det ska verkligen bli kul att se alla igen........
Mitt första problem löste sig (som jag skrivit om förut) ganska smidigt. Sambon jobbade em denna helg för återträffen, som såklart är i Avesta *ler*
O sökte ledigt så ja skulle kunna åka på denna händelse.
Planen är (eller nu är den VAR) att åka upp hela familjen o stanna ett par dagar, så ja dels skull kunna gå på återträffen o barnen träffa sin morfar o E......

Men i lördags så kom första motgången mot detta projekt....
En dop inbjudan på exakt samma dag som min återträff.... *snyft*

Men mitt beslut att åka på återträffen står fast.
Och i rådfrågning om detta med några väldigt nära personer tycker absolut att jag ska åka på återträffen.....

Så då är det bara att lösa det praktiskt *ler*.... BARA....
Allternativen som finns är :
1. Vi åker till Avesta hela familjen som planerat. Detta var iaf inbokat först...
2. Patrik stannar kvar hemma med båda barnen o Laban o går på dopet. Jag åker själv t Avesta.
3. Patrik stannar kvar hemma med båda barnen o går på dopet. Jag tar med mig Laban t Avesta.
4. Patrik stannar kvar hemma med Sara o Laban o går på dopet och jag tar med mig Isac till Avesta.
5. Patrik stannar kvar hemma med Sara o går på dopet Jag tar med mig Isac o Laban till Avesta.

Det 6:e o sista alternativet, det är ju att jag får strunta i återträffen.... men det hoppas jag inte ska behöva ske...

Vi får diskutera detta i familjen. Det är ju iaf en månad kvar.....

Det var allt för nu...

tjingtjing

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du funderar :O) Men du är en planerare eller hur :O)
    Hur du än gör, så blir det rätt, det är jag övertygad om :O)

    SvaraRadera
  2. Strunta i att gå på återträffen tycker jag du ska strunta i. Jag tycker att du lämnar barnen, mannen och hunden hemma och drar på weekend i "stor"stan. ;)

    SvaraRadera