lördag 19 september 2009

Mina skor...

det händer så mkt i livet hela tiden, att ja glömmer mer än hälften...
O då saker händer tänker ja... det här ska ja skriva om... men vad blir det??? ingenting.. *suck*
Önskar att det gick o blogga från min mobil (som förövrigt håller på o ramla helt isär *suck*) men ja vet inte om det skulle bli nått mer skrivande för det *S* men ja tror det, för mobilen har ja ju med mig typ överallt.... nja.. inte på toa då kanske *S*

Iaf så köpte ja ju nya skor i slutet av aug... nya joggingskor!!! planen va ju att börja jogga igen...
(ja har så mkt planer o vad ja än tar mig för av dessa planer, så faller de innan ja hinner börja med dem *Suck*)
ja... åter till mina nya joggingskor... *ler*
Ja köpte dem på Intersport, på REA (eller klubbpris- same shit different name) för överkomliga priset 450:- det stod att de kostat 900:- vilket ja tror e bullshit, men men det e ju shit the same *S* det var ett par NIKE (vilket e ovanligt märke för mig.. brukar tycka bäst om Adidas, Puma om man ska snacka märken *flinar*)
Ja var iaf grymt nöjd med dem, även om det kändes i plånboken...

så här i förra veckan då ja satt ute på asfalten o kollade på Isac då han tvättade sin cykel, så såg ja en liten tråd på min högra sko.... VA, VAD VA NU DETTA??????
jo, det visade sig att den hade repat uppsig i sömen på insidan av vänster fotsula... inte mkt, men tillräckligt mkt för att det skulle kunna bli mkt värre om ja fortsatte använda dem....
Panik!!!!!! uppstod i mitt lilla huvud, för ja hade ju inte ens haft skorna i mer än 2½ vecka o det var ju meningen att de skulle hålla.... ja åtminståne till nästa vår el höst (beroende på hur mkt jogging det skulle bli) o ja va nästan 100 på att ja inte hade kvittot kvar (ja e hopplös på att spara kvitto på kläder o skor... )
Då ja o Isac kom in så letade ja febrilt efter kvittot, om ja av nåogn anledning sparat det.... kartongen visste ja att den hade ja slängt...
Men påsen, den fanns ju kvar... Ja tittade i den... men NITLOTT... inget kvitto... *sucka*

Men turen vände.... för i onsdags, då ja plockade iordning under skötbordet, där oxå påsen fr intersport hade legat en stund - innan den förvandlades till blöjpåse *S*, så HITTADE ja kvittot.... YES!!! va glad ja blev, för nu kunde ja ju åka in me skorna....
Sagt o gjort... det gjorde jag....

Nu var ju såklart de skorna ja köpt, slut.. *suck* o de hade inga likvärdiga i samma prisklass.. jo de hade ett par Reebook för 490:- men de satt absolut inte bra på foten... hade de gjort det, så hade ja ju försökt få dem för 450:- men de satt som sagt inte bra.....
O ja hade ju verkligen inte pengar o lägga emellan på ett par andra skor.... för att ja skulle få tillgodo eller pengarna tillbaks, eller nya skor för samma pris, det var det ingen snack om... Det var en solklar reklamation, sa han i kassan *ler*
Men vad spelar 450 kr i handen för roll då det är ett par skor ja behöver, o det inte finns skor för 450 just nu.....
Så ja fick en deal av han i kassan som ja tyckte va helt ok.....
Ja fick skorna godkända som reklamerade o fick ta med mig skorna hem igen o använda dem tills "löningsdax" o sen komma in med dem igen o få mig ett par nya skor... viss får ja lägga till pengar (om inte det finns några passande för 450, vilket ja inte tror :( )
Men vi får väl se vad som händer... *ler*

Dax o sova....

Tjingtjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar