lördag 5 februari 2011

En helt vanlig lördag.....

det har vi haft idag....

Båda barnen vaknade strax efter 07 och då kl var0730 var vi uppe framför tv:n hela familjen...
Strax efter 08 var det frukostdax..
Mannagrynsgröt på dagens frukostönskemål från barnen *ler*

Efter frukosten lekte barnen lite medan jag försökte röja lite, sambon satt och skrev ett brev på datorn....
Sara började byga en tågbana på sitt rum och jag satt med och tittade.
Isac kom in och skulle vara med.
Det gick bra en liten stund, men då han försöker ta över Saras bygge... då är cirkusen igång...
Två starka viljor mot varandra *pust*

Sambon fixade lunchen medan jag gick ut med Laban.
Hela familjen åt lunch ihop.
Sedan la sig sambon och Sara på sängen en stund medan jag och Isac tog en tur med bilen till godisaffären...
Då vi kom tebax hem var det dax för sambon att åka och jobba eftermiddagasskift.
Jag och Isac satt och kollade på film och smaskade lite lördagsgodis medan Sara sov färdigt.

Då Sara vaknat tog vi på oss kläderna och gick ut i ett härligt soligt väder.
Jag hackade fram brunnen på gatan och barnen hjälpte mig och så sprang de lite i vattenpölarna..
Sedan satte vi oss efter våran solvägg på huset och tog lite fruktstund..

Då vi gick in satte vi igång att baka några muffins till en lördagsfika ;)

Sedan förberedde jag middagen medan barnen lekte... inte helt konfliktlöst om jag säger så..*sucka*
Efter det var det dax för en Laban promenix...
Och därefter middag...

Har hunnit med att tvätta upp barnens ena uppsättning utekläder...
Tömma och fylla diskmaskinen...
Surfa lite då och då....

Det var en hel del saker jag tänkt att göra....
men de blev flyttade frammåt i planeringen...
Träna vore oxå nått att prioritera.... men men, det ligger längst bort i "att göra" listan *tyvärr*

Efter middagen blev det lite bompa och lite lördagmys iform av en miniglass och några majskrokar.....

Nu är det inte mkt kvar av dagen.....
Snart kommer sambon hem från em-skiftet..
Det enda positiva med det bytet, som genererar till ett 11-timmars skift under "grisveckan" , är att då han gör dagens em- skift kommer hem redan strax efter 19 istället för strax efter kl 22...

Innan det är dax för kvällsrutiner med barnen ska vi leka lite med bilar hade jag tänkt.....

Så det var allt för nu......
en helt vanligt lördag....

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar