fredag 1 januari 2010

Ett decenium.....

......................har avslutats o ett nytt har börjat....

Helt otroligt...... ja tänkte ju skriva om 2009... men måste vara reflektera lite snabbt över att det faktiskt gått ett DECEMIUM sen MILLENIUMSKIFTET....

Helt otroligt .... 10 år... bara pang poff... *s*
Tycker faktiskt att ja hunnit med en hel del på 10 år....

Lite korta drag...

* firade mileniumnyåret med min Syster i Norrtälje.... (det var SVINKALLT o hade inte värst kul eftersom jag blivit dumpad 3 dagar innan från ett kort men intensivt samboförhållande)

*-00 ,Flyttade till Borlänge i ca 1år, jobbade o läste in ämnen på komvux..

*-01, Flyttade till Karlstad/kronoparken, för att läsa på universitetet..

* Mellan åren 01-05.... hände så otroligt mkt att ja har glömt mer än hälften...... (bodde själv på 24 kvm tills sista året på univeristetet, delade då en 3:a med underbara L)

Åren bestod i
bla studentliv i Karlstad, väldigt MKT träning, en hel del fester, sommarjobb i Avetsta, hade 2 halvseriösa försök på förhållande som slutade i att ja dumpade en stockholmare o blev dumpad av en västeråsare... man lär så länge man lever *S*en hel del dating o flörtning hanns med ;)
Ett mkt seriöst försök att hinna med o vara spinninginstuktör, plugga, jobba extra, träna innebandy, skriva examensuppsats, umgås me vänner.... gjorde att ja klev in i den berömda "väggen"... fick speeda ner lite.... *ler*
Träffade så otroligt mkt människor via skolan, synd att alla sprids för vinden... men Facebook e ett fint sätt att ha lite koll.. *flinar* Det e ju så, alla har sina liv, så oxå jag o man blir äldre (förhoppningsvis klokare) o får andra prioriteringar *ler*

* mars- 04 fyllde ja 30 o livet lekte ;)

* Utbilningen var klar jan-05, men fick mitt examensbevis (efter sent inlämnad examensuppsats) i okt-05. Äntligen utbildad!!!!!


* Träffade min älskade sambo Feb-05, mitt ALLT *kärlek* (även om han e gubbgrinig på morron *blink*)
* September-05 fick jag jobb som förskollärare i Grums kommun
* November- 05 köpte vi hus i Grums kommun
* Augusti -06 föddes våran älskade Isac
* Mars -09 fyllde ja 35
* April -09 föddes våran älskade Sara
* November -09 flyttade min mamma t Grums kommun


10 år i korta drag...
det har hänt så otroligt många små saker med stor betydelse i livet..
har oxå hunnit med o bli fadder åt underbara Liam o Tilda *kram*
önskar ja kunde träffa dem oftare......*suck*

Vi (sambon mest *blink*) har bytt bilar kors o tvärs. Min favo bil hittils är Opel Signum *saknar*
Har upptäckt tjusningen med Västkusten, tack vare sambon *ler*
Vi har bytt husvagn några gånger oxå... *S*
Byggt veranda
Bytt alla fönster på huset. Köpt superfina garderober.
Jag har lyckats repa 2 bilar o en husvagn :(
Har fått många underbara vänner i Grums. Är fruktansvärt dålig på att hålla kontakten med gamla (men jag vet att Ni finns *ler*)


Det bästa med det här deceniet är iaf MIN UNDERBARA FAMILJ *älskar*

Få se nu vad detta kommande decenium har att bjuda på ;)


ett gott nytt 2010 (2009 års reflektioner kommer senare....)

TjingTjing

1 kommentar: