lördag 16 april 2011

Härligt väder....

... japp, hur härligt väder som helst ute.
Jag och barnen tog en promenad till mormor efter lunchen (sambon åkte till jobbet) Min plan var att Sara skulle sova en stund i vagnen, men icke icke... ;)
Det hände nog för mycket runt omkring henne.
Isac cyklade och bilar och andra promenerande och folk ute i sina trädgårdar gjorde nog henne allt för nyfiken.

Appropå cykla..
Isac lärde sig i slutet av förra sommaren att cykla utan stödhjul och då vi tog fram cykeln förra helgen var det som att han inte gjort annat än att cykla utan stödhjul. Han var så duktig så *ler*

Sara var alltså vaken hela turen till mormor.
Hos mormor fick vi lite fika *mums*
Sen gick vi till affären för att inhandla lite lördagsgodis innan vi gick hem.
Jag kanske är känslig och petig, men jag reflekterar omedvetet på hur andra mammor/pappor är med sina barn.
Nu menar jag inte att jag är "perfekt" och gör allt precis riktigt.
Men nog försöker jag allt.
Sen är har alla olika värderingar om vad som är rätt och riktigt eller varför inte sunt förnuft ;)
Men hur man tilltalar sina barn, det kan ju bara leda till att barnen gör exakt lika.... eller???
Vid affären var det en mamma, som troligen handlat en större mängd godis åt sina barn, hon sa med en hög o ljudlig stämma ordagrant till just sina barn :
" kan jag få smaka en godis, ni som fått så jäkla mycket"..


Jag är som sagt inte perfekt, det har jag aldrig påstått och kommer heller aldrig att göra.....
Men jag skulle för allt i värden ALDRIG lägga in ett ord som jäkla eller andra "fula" ord då jag tilltalar mina eller andras barn....

Det var en parantes.... ;)

Iallafall så handlade jag och mina barn lite godis, frukt, russin och smör innan vi gick hemmåt.
Vi stannade en stund i lekparken.
Både Isac och Sara älskar lekparken, att gunga och åka rutschkana.
Nu sitter Isac och kollar på lite film och jag skriver lite blogg.
Sara är väldigt sliten men hon knatar om kring här inne och plockar med sina leksaker.
Just nu har hon bäddat ner ena dockan på golvet bredvid mig *ler*

Snart ska vi fixa till lite middag innan det är dax att ta Laban på en promenad. Eller om vi tar Laban innan maten....
Vi kommer få kämpa lite, jag och Isac, att hålla Sara vaken.
Det är inte så lyckat att hon somnar nu.... *S*

Nu får jag ta tag i situation "övertrött" Sara ;)

*tjingtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar