måndag 25 oktober 2010

Tandsten...

Jag besöker tandläkaren/tandhygenist 1 gång om året.
Inte för att jag har några problem utan mest för att jag inte vill ha några problem :)
Jag har inte en lagning i min mun, det enda jag behöver göra vid besöken är att ta bort tandsten.
Det är ingen trevlig upplevelse, men det är skönt när det är gjort...

Jag hoppas att barnen oxå får bra tänder och kan hålla bra munhygien....

Appropå munhygien....
så har Laban lucktat riktikt blääääääääääääää i munnen sen i somras ungefär.
Och för typ 4 veckor sedan fick jag tummen ur o ringde vetrinären för en undersökningstid.
och 2 veckor sedan var han på besök nr 1 som resulterade i ett återbesök med sövning o borttagning av tandsten, som ett första steg i att komma till rätta med lukten från munnen.

Idag har alltså Laban varit och tagit bort tandsten. För att göra detta var de tvugna att söva honom. Så kl 8 i morse hade han tid hos vetrinären.
Nu är han hemma o vi har ett papper där det står vad som gäller då han varit sövd...
Han fick även antibiotika för att han är väldigt röd på tonsillerna......
Jag och Isac tog en kort promenix med honom vid 17 tiden....
Han är lite skakig (Laban alltså) o väldigt trött...
Hoppas han är piggare i morgon. Han har order om att vara lugn och ta det försiktigt. Just nu ligger han bredvid mig i soffan under en filt och sover...

Det är lustigt..... han är ju våran Laban, en kär och älskad familjemedlem, fast ibland (eller ganska ofta) retar han gallfeber på en med sitt skällande. Och man river sitt hår för att få ihop det med rastning, jobbtider och barnen......
Men man blir rätt spak då han är lite hängig (även fast nu vet vi ju att han kommer bli pigg efter som det här är bara efterdyningar av sövningen)

Sen att det kostar "lite" att besöka vetrinär.... ja det är ju smällar man får ta när man valt att ha hund.........

Nu ska jag ta hand om en sliten Sara...
Isac kollar på "myror i brallan" på "bompa"
Sara är inte så road av detta just nu.... *S*

I kväll är det säsongsavslutning av "lite sällskap" :) på kanal 5, måste ses ;)

Tjingtjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar