lördag 2 oktober 2010

Snorig familj....

För en vecka sedan var jag jätteförkyld...
Denna lördag är det sambon som är förkyld..
Isac har varit småsnorig och då och då väldigt tät i näsan under veckan som gått...
Sara är väl den som klarat sig bäst hittills..... *pepparpeppar*
Får se hur alla mår idag...
Jag väcktes av Sara vid 03 tiden o då började det värka i huvudet....
Och dum som jag var tog jag ingen tablett... så jag vaknade med huvudvärk, då Sara bestämde sig för att det var morgon......
(för jag fick henne att somna om hyfsat fort bredvid mig istället... hon hade kissat ner sig lite....)
Det känns något bättre nu...... så jag hoppas det går över fort...

Denna helgen var planen att åka till min kära syster och hennes coola sambo i Sthlm...
Men eftersom merparten av familjen är halvrisiga bestämde vi oss i torsdagskväll att vi skulle ställa in resan.
Bland det värsta som finns (tycker jag) är att sova borta då man är sjuk...
O utsätta oss för en biltur på ca 3-4 timmar (beroende på raster och uttråkade barn) då vi inte känner oss pigga, det är ju dömt att misslyckas.......
Vi får hoppas att vi kommer iväg någon helg framöver istället.

Igår sydde jag äntligen klart gardinkappan, som jag påbörjat i augusti...
Så den ska upp i dag i fönstret är planen....
Inte dåligt så..... den får sitta uppe hela 2 månader innan julgardinerna ska vara på plats...
Hej o hå.........

Annars blir det bara o softa lite under helgen.
Ett besök hos barnens ena kusin (som fyllde hela 1 år i torsdags) sker ev i morron....
Gisses vad tiden går .....

Det är ju på barnen vi ser att tiden går...
Själv tycker jag ju inte att jag blir äldre *S*
Men man blir påmind då man kollar på kort..
Jag och Isac kollade på kort hos mormor i tisdags....
Och gisses....
Isac 1 år på korten och jag bara 3 år yngre från nu.....
Men att man kan förändras så i ansiktet det var nästan lite skämmande....
Jag såg sååååå sliten och faktiskt .... gammal ut....
Men men, det är väl livets gång... *S*
Just nu känner jag mig väldigt sliten, men det beror ju mkt på att jag inte är helt frisk...
Annars tycker jag inte att jag är så sliten....
Det ända som saknas är mkt träning...
Kroppen är inte riktigt med mig känner jag....
Knät och ryggen har börjat göra sig till känna.... men jag vet ju att det är avsaknad av träning..
Så bara jag blir kvitt denna förkylning så kör jag igång igen.... !! *yes*
Motivationen är det absolut inget fel på...
Bara mängden tid på dygnet *S*


Dags o ta tag i denna lördag!
Snyta sig och börja göra iordning frukost....

*tjingSnorigtTjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar