söndag 7 februari 2010

Vem KAN vakta Sara....

Igår hände nått skojsigt...
Satt o glodde lite på FB o så såg ja att ja hade fått ett meddelande i inkorgen...
Öppnade o läste.

En "gammal" klasskompis från högstadiet undrade om ja hade något intresse av att gå på 20-årsjubileums fest... Tydligen 20 år sedan vi slutaden nian... *gisses*
Klart ja e intresserad av detta tänkte jag o svarade på meddelandet..
Bara några minuter senare fick jag ett svar o så höll vi på i några meddelanden, tills ja öppna chatten *S*
Då "pratade" vi lite praktiska saker där...
Det slutade med att jag tog telefonen o ringde upp...
Lite lättare o prata "live" *S*

Iaf så ska det försöka fås till en jubileumsåterträff..... ja e väl med på ett litet hörn, så gott ja kan, o hjäper till.
Nu har jag tex startat en grupp på FB för alla jubileumssugna från våran årskull 1990.
Det fanns/finns hela 3 högstadium i Avesta. Så det kan ju med lite tur bli rätt bra uppslutning..

Detta hände som sagt igår... o inget datum är ju ännu helt bestämt. Få se vilket datum de bestämmer. Troligtvis någongång i maj.

Men det slog mig igår, då jag skulle sova.... att då har jag/vi ca knapt 3 månader på oss att få Sara att acceptera någon annan än mig o sambon.....
Gisses....
Om sambon råkar vara ledig den helgen som festen blir på är det ju lugnt. Vare sig han o barnen stannar hemma eller följer med till Dalarna...
Men blir det på en helg då han jobbar..... ja då blir det inte skoj.... om vi nu inte lyckas omvända henne......
Då får jag helt sonika skippa festen... vilket ja verkligen INTE vill...
Så nu gäller det o lägga henne i hårdträning.... men hur???????
Det finns ju ingen som står ut med hennes gråt o skrik......

Egentligen ska väl rubriken säga... vem ORKAR vakta Sara....???

Får ta tag i detta typ NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Någon frivillig???????

Ja ja.. den som lever får se...

Tjingtjing

3 kommentarer:

  1. Du har en award att hämta hos mig :) Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, va kul :O)
    Höll på att svara, jag kan, men hur ska jag hinna vänja till mig en 10 månaders tjeja?!
    Och du känner ju inte mig :O)
    Hoppas det löser sig, och du, man kan ta ledigt från Gruvön, även på pappersbruket, det kan han göra vettu!

    SvaraRadera
  3. kan du smöra för O och Lilla M.K, åt mig på P-B

    ;-)

    SvaraRadera