måndag 8 februari 2010

En helt vanlig måndag.....

eller ovanlig... *S*

Den började ju ovanligt vid 03 inatt iaf... Isac kom intraskandes till mig...
Jag tror han vaknat av någonting... antingen en dröm eller att han hostat. Men jag hörde inte att han hosta (iof sover jag ganska djupt vid den tiden, så han ska föra ganska mkt liv el vara riktigt dålig om jag ska vakna *ler*
Jag lyckades iaf få honom att somna om. Såklart somnade jag bredvid honom o vaknade till vid 04..... så då traskade jag in t mig igen o la mig i sängen...
Jag hann väl nästan bara tänka "somna om fort".... så vaknade Sara till o va hungrig. Nu var kl 0445... ( hon brukar ju vilja äta allt mellan 04 o 06 *ler*)

Sara somnade om o jag lyckades väl oxå göra det. Tur att jag har hyfsat lätt för detta, oftast!!!(jag måste ha sovit med huvudet på något hemskt vis, för ja har riktigt ont i vänster nacksida... *sucka* )
Vid 06 kom Isac traskandes igen *ler* Han vill titta på morronbompa säger han.
Jag ber honom gå på toa först. Och det gör han.
Sara sover......
Jag går upp o hjälper Isac med tv:n (han kan oftast själv om jag inte stängt av tv:n så som man ska göra på strömbrytaren o vi har ställt in barnkanalen på kvällen) men jag vill gärna vara med för säkerhetsskull så det inte blir nått tok *S*
Sen kommer pappa hem från nattskiftet.....

Han säger "gonatt" t Isac o går o lägger sig. Jag passar på att duscha innan han hinner somna o Sara vaknar....
Då jag duschat klart, sover Sara fortfarande. O pappa somnar sakta in *ler*
Efter jag har klätt mig så sätter jag mig en stund vid datorn. Jag kollar till Isac lite då o då. Idag satt jag även med en stund då "johans uppdrag" visades. Isac älskar "johans uppdrag". Idag visade de hur man gjorde pizza o sen fick man följa med o titta i ett flygplan.

Sen började jag fixa/planera frukosten... Sara vaknar strax efter 8.
Då har jag o Isac varit uppe sen 06 *ler*
Frukost på bordet. Isac äter mannagrynsgröt o leverpastejsmörgås.
Sara får "pulvergröt".....
Isac går på toa efter frukosten o ropar när han e färdig. Helst ska man vara där o hjälpa honom innan han ropar *S*
Sen är det påklädning som gäller på båda barnen... Tur att jag förberett kläder i går kväll, så det e bara o "doo it" *S*
Tandborstning blir det oxå innan vi e färdiga o ett bajsblöje byte.

Sen ska ytterkläder på... Även detta är framlagt o planerat. Allt för att de ska gå så smidigt som möjligt.
Isac tjaffsar såklart innan han äntligen bestämmer sig för att komma ut i tvättstugan o klä sig.
Idag bliv det bilen till förskolan. Eftersom jag inte orkar gå o gå o gå *S* O man vet aldrig vilken tid man kommer hemmifrån. Det tar ändå 20 minuter o gå dit om man går utan att det händer något "spännande" på vägen, som en plogbil eller sopbil..... *S*

Sara hade ju en tid på bvc kl 10 för vägning o mätning. (ja envisas med att gå en gång i månaden inte för att det behövs, utan för att ja vill ha siffrorna till min blivande bok till Sara. Det är ju tänkt att hon ska få en lika som Isac.. när nu tid till detta finnes????)

Vi är på förskolan ca 9.10 o inga problem o lämna Isac, trots att han varit hemma i över 1½ vecka. Det känns skönt. För då vet man att han trivs *ler*
Sen åkte jag o Sara mot bvc. Eftersom vi va ute i god tid så stannade vi vid affären först...
Köpte några burkar mat t Sara o KAFFE.... (som va helt SLUT hemma = jag har inte druckit kaffe än o kl är snart 9.30......)

Vi är på bvc kl 9.40.. i mkt god tid alltså *S* men ja är ju hellre i god tid än en minut försen...
Nu visade det sig att bvc-sköterskan låg lite efter i schemat + att hon inte hade hunnit med frukost pga försovning... så hon frågade oss exakt kl 10 om vi hade bråttom eller om hon kunde smita iväg o ta en smörgås....
Inte hade vi bråttom.... så kl 10.20 fick vi äntligen väga Sara.....
Nu 10 månader väger hon 8730g o är fortfarande 73½ cm lång..
(Isac vägde vid samma ålder 8430g o var 75 cm lång)

Sen bar det iväg hemmåt... kl 10.30 och Sara är gôôr trött...
Jag "kastar" i henne lite för tidig lunch.... sen ner i kärran...
O jag han knapt lägga över filten förens hon sov... kl e nu 11..
Men jag tog en prommenad med Laban o vi va tebax hemma igen 11.25

Sara får stå ute o sova... jag röjer undan efter Saras förtidiga lunch. Förbereder en tvättmaskin som jag statart nu...
Laddar kaffebryggen o brer 2 mackor....
Statar datorn o går iväg på toa o tar fram muskelsalvan o kletar på nacken... *ont*
Då är kl 12 så kan ja slå ner ändan på stolen o äta 2 mackor o dricka dagens första kopp kaffe...... *pust*

Nu är kl 12.30.... o ja har suttit rätt stilla i 30 min... bara rest mig för att fylla på koppen o gå o titta till Sara..
Jag har ju iof babyvakten igång... men har den rätt lågt ställd så den inte ska regga för alla bilar som åker förbi.... för då tjuter den ju här inne o det ljudet kan få vem som helst att vakna...
Men snart e det dax för sambon att vakna ändå tror ja... (han har nog inte sovit så värst bra... iaf inte innan vi åkte t förskolan.... men nu verkar han sova rätt lugnt *gött*)

Det var en helt vanlig eller ovanlig måndag..... so far... *ler*

Det som är kvar att göra är hämta Isac vid 14..dammsuga, sortera ren tvätt, förbereda middag, gå promenad med Laban.... ev åka t badhuset en sväng...

ha en fin fortsatt dag!

*tjingtjing*

1 kommentar:

  1. Låter som en helt underbar och strukturerad morgon, i mina öron....
    Tänk när barna var små, va enkelt allt var....
    Glöm inte att ta tillvara den tiden!
    Kram!

    SvaraRadera