lördag 7 november 2009

Irriterande saker...

Planen ikväll var att förbereda nått smarrig tills i morron... (farsdag)
Men Sara var inte på humöret att somna tidigt o inte heller på humör att sitta nöjd o glad på golvet/barnstolen/gåstolen... *pust*
vilket innebar att ja fick ändra mina förberedelseplaner.... för nu hinner ja inte innan "far" i huset kommer hem... o även om han vet att nått kommer att ske, så vill ja ju inte att ALLT ska vara avslöjat innan...*ler*

Nu sover gullungen iaf sen 5 minuter tebax... *ler* Isac va trött ikväll o han somna redan 20 över sju... (han har dock börjat snora lite, lite.. :( ja hoppas verkligen inte han gå o blir förkyld nu... för han ska ju ta den omtalade vaccinationssprutan på onsdag..... om det inte blir ändringar innan dess...)

Iaf.. så ordbajsar ja här lite... om saker ja verkligen irriterar mig på....... i brist på annat..*S*
Jag irriterar mig på:
*folk (mest vuxna, men även ungdomar) som inte använder REFLEXER då det är mörkt..
*folk (mest vuxna, men även ungdomar) som inte använder LYSE o REFLEXER på cyklar..

*folk som sätter reflexer på sina hundar men inte på sig själva...
*folk som sätter reflexer på sig själva men inte på sina hundar...
*folk som inte plockar upp bajset efter sina hundar på gångbanor o trottoarer (o jämt bredvid dessa)
*folk som har sina hundar lösa utan att ha "pli" på dem
*folk som slänger snusprillor, ciggfimpar, skräp lite överallt på marken....
*folk som "tappar" glasflaskor (ölflaskor) på marken, så de går sönder....
*vuxna som inte tar sitt ansvar o vara goda förebilder o som blundar för vad deras barn/ungdomar gör.....
*vuxna som låter barn åka utan bälte i bilar
*bilförare som kör 70 i tätbebyggt område
*bilförare som kör 80 o under på 90 väg (i utmärkt väglag o sikt) o inte går åt sidan ;)
*bilförare som inte sätter en lapp på rutan på bilen de råkat köra på tex på parkering...

Jaha... nu har ja irriterat av mig lite *S*
har säkert en lika lång lista till bara ja tänker efter lite....
Men nu ska ja göra nått annat...

Inspirationen till o göra nått till i morron e totalt bortblåst.....
tar o viker lite tvätt istället... *suck*

tjingtjing

1 kommentar:

  1. Många irritationer du, och jag håller med dig till punkt och pricka :O)
    Jag har reflexer, både på mig själv, hundarna och har dessutom en pannlampa :O)
    Katten däremot, har jag svårt att få på reflex, ibland är hon ju med ute :O)
    Ha en härlig kväll, och inspirationen kommer nog tillbaka!

    SvaraRadera