tisdag 18 augusti 2009

B = bakslag, besviken....


Just nu e kl 06.33... ja har varit vaken sen 0520 (då Sara fick mat) hade just lagt mig tebax under täcket (ja gick inte ens ut me flaskan i köket, för att inte väcka Isac o Sara gav inte ett ljud i från sig!!!) så hörde ja grannes lastbil åka förbi utanför... o 2 sek efter det....
" mammmmma.... mammmmma"
Ja kastade mig ur sängen (för ingen annan gör ju det direkt *ler*) för att inte Sara o Putte skulle vakna.... I ett ögonblick tänkte ja krypa ner i Isacs säng, just för att han inte skulle kvickna till för mkt... Men han vägrade o ville in i min säng *suck*
Så sagt o gjort, ja bar in honom t min säng o vi försökte somna om....
Men det gick inte... *gääääsp* (ja e f-n så trött att ja tror ja spyr..... ja vet att det går över bara ja kommer igång... )
Det e inte värt den tröttheten o försöka vara social me sambon... *Suck* vi kollade på en film igår, o ja var faktiskt vaken hela filmen...... men kl blev ju 00 o då vakna sara o ville ha mat.. vilket iof var bra, för ja hade ju inte hunnit lägga mig.... så gav henne mat o gick sen o la mig...
Det innebar att ja iaf fick drygt 5 timmar sammanhängande sömn.....

Sara sover iaf (även om det verkar vara en ytlig sömn) o ja sitter här framför tv:n me Isac...

Ett rejält bakslag igår... Sara var hungrig o Putte tog *yes* intiativet till o mata henne *glad* men va gjorde dottern då... ??? hon skrek o vägra äta (ja blir så ledsen o ja vet att Putte oxå blir det... ) ja vet inte vad man skulle ha gjort..... tvinga henne?? ja va inte direkt i närheten... men hon hann väl märka mig... ja vet inte...
Det slutade me att ja tog henne o hon åt upp typ nästan allt...
En stor besvikelse..... ja vet iof inte om vi ger upp för lätt... men ja blev sååå glad då Putte verkligen ville ge henne mat o så gör hon så..... *snyft*

Så här bra såg det ut för en vecka sen, då gick det superbra... :)



Vet inte hur ja/vi går vidare.... det e väl bara fortsätta o kämpa me att hon ska acceptera Pappa..

Tjingtjing

1 kommentar:

  1. Vet du vad jag tror det är? Jag tror hon känner på sig att pappa är färjestadare, och det går ju bara inte för sig. ;)
    Ja, du vet vad jag brukar säga. Det ska mycket till om ett friskt barn ska svälta ihjäl sig själv. Ha tålamod så kommer hon acceptera pappa också. =)

    SvaraRadera