söndag 12 februari 2012

Drömmar

Eller rättare sagt...
Mardrömmar *ryser*

Som vuxen kan man ha en distans till drömmar, men ibland blir även jag förvirrad över vissa drömmar.
Det är inte ofta jag kommer ihåg drömmar, men ibland så *ler*

Nu är iaf Isac inne i en, för honom, jobbig fas i livet.
Många emotionella frågor gällande döden, livet, rymden osv osv

Han vaknar mellan 01 och 03 på nätterna och kommer in till oss. Såklart får han göra det, men lite slitigt är det. Men då får jag ta eget ansvar och lägga mig tidigt, så sömnen kommer ikapp.
I förrgår hade han drömt om en bäver som åt upp människor *ler*
Till saken hör att vi läser väldigt mycket dinosarieböcker, så hans tankar är inte konstiga... ;)

Det är en fas han måste gå igenom och det gäller att vara stöttande, förstående och tröstande samtidigt som man inte får vara rätt att prata om det som är lite läskigt.

Igår trodde han att han såg grannes katt på baksidan och blev så glad o sa
-" mamma, titta där går XXXX
-"nä, Isac det var inte  XXXX, för han finns inte längre.
och så fick jag förklara för honom varför..
(till saken hör att vi inte sett den katten på länge, men det har inte Isac reflekterat över. Den katten tog grannen bort i somras pga att han var 17 år och både döv och näst intill helt blind.)
Innan jag hade förklarat klart på ett sätt som Isac förstod, så var han på gränsen till tårar.....  *lillagubben*

Den dagen det är dax för Laban att lämna oss, då kommer det inte bli lätt......  *ryser*
Men men det är en av livets svåra gåtor *ler*

Dags att ta söndagkväll..... kläder är framtagna, jag är duschad och barnen sover i SINA sängar (änsålänge)
I morgon ny jobbvecka....   5 dagar till nästa helg *ler*
Sambon som jobbat natt hela helgen ska bara sova i morron, sen har han en hel vecka med våra underbara barn *avis*

Gonatt!!!!
Tjingtjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar