måndag 14 mars 2011

Ett år äldre..

Då har undertecknad fyllt år igen då... I fredags.....
Ingen dag som är något speciellt i sig... längre...
Men då man var liten, då var födelsedagen något stort..

Nu då man är förälder är det istället barnens födelsedagar, som är det stora i livet *ler*
Tänk att våran minsting snart flyller 2 år!!!!
Hiskligt vad tiden går fort..

Man glömmer fort oxå..
Nu har man svårt att tänka sig att våran underbart goa Sara, var så onöjd då hon var bebis.
För nu är hon den mest nöjda, snart 2 åriga lilla tjej, man kan tänka sig....

Snart 2 år...
Och jag har inte ens börjat med hennes 1 års bok...
Men jag skulle ju ljuga om jag sa att Isacs 1 års bok är färdig.....
Och han fyller 5 i augusti...
Men jag får nöja mig med att böckerna blir GRYMT bra istället *ler*
I mitt huvud finns ju precis "bilden" av hur de ska se ut då de är klara.
Isacs är ju nästan klar. Faktiskt...
Det är bara lite små detaljer på vissa sidor. Och att jag ska fylla på med lite bilder på sista sidan.

En vacker kväll ska jag sätta mig med alla kort och sortera och beställa kopior.
Så att även Saras bok blir färdig.
Nu har även min "scrapväska"börjat bli hyffsat fylld med material, så då är det bara att köra på.
Utan att behöva stoppa för att jag inte har viss material/verktyg/papper hemma... Perfekt!!!!

I morgon är det Utbildningsdag på jobbet..
Det innebär i år att vi har halva dagen till kvalitetsredovisning och halva dagen för reflektion och diskussion kring/om en föreläsning....
Finns risk för att jag är riktigt trött i huvudet i morgon kväll med andra ord.

Förra veckan fick jag till 3 st joggingpass... mycket nöjd över detta!!
Så målet är det samma denna vecka...
Jag har ännu inte gått över till steg/mål 2 i träningen.
Mentalt är jag redo men inte kroppsligt *S*
Siktar på att gå till steg 2 efter denna vecka.
Steg 1 är jogging ca 3.7 km, steg 2 är att jogga en annan sträcka, något längre med tempoökningar. Provade en tempoökning igår och det gick hyffsat, glatt överaskad blev jag!!!

Nu är det dax för sängen. Först en promenix med Laban....

*TjingGÄsPtjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar