måndag 15 juni 2009

Håll ordning på ERA barn/ungdomar...... *morr*

Åhhhhh, ja blir så irriterad o arg......
Så vitt ja vet är man ansvarig för sina barn tills de åtminstone blir 18 år eller?????????

Idag då vi gick t förskolan, så det första vi såg då vi närmade oss gården var att flaggan på det fina skeppet var borta....
Sen var en dörr till ett "elbod" utanför gården uppbruten o stod på vidgavel.... O på förskolegården gick en personal o plockade undan matrial från förstörda lekmöbler o var mkt arg o irriterad....
O ja förstår henne o håller med...
Nånting har ju hänt under helgen, men vad??? o av vilka????
Ja säger bara det fram för tvövervakning!!!!!!
O tvinga de som förstört att betala o varför inte laga o rätta till????

Våran kära kommun har inte särskilt gott ställt (som så många andra kommuner i Sverige) o det blir ju inte bättre av att saker förstörs.....
O vad barnen på förskolan blir ledsna då deras fina saker e sönderslagna...

Men har inte föräldrar ett ansvar o hålla lite koll på vad deras ungar gör???
Ja har ju ingen koll på vilken ålder på de som varit o förstört... men som sagt slappa föräldrar o förebilder finns det gott om........

Ja ska iaf göra allt i min makt för att mina barn ska veta vad som är rätt o fel o hur man ska bete sig i livet. Sen vet ja ju iof inte om det hjälper......
Men då får de stå för vad de gjort o så gått det går rätta till.....

Barn gör inte som man säger, barn gör som man gör..... tänk på det!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hehe, ja det finns ju anledningar till att jag inte skaffar barn. Hujeda mig om världen fick en liten Maria kopia som handlar först och tänker sen. ;)
    Tur för världen, iofs, att jag är ganska harmlös i mitt handlande.

    SvaraRadera